Przedszkole Miejskie nr 22 w Gorzowie Wlkp. im. Tęczowe Przedszkole  
jesteś tu: strona główna
szukaj:
Powiadom znajomego
Jeżeli znasz kogoś, kogo może zainteresować ta strona, powiadom go o niej.

Twoje imię/nazwisko/pseudonim



Adres e-mail znajomego



 
 

Porady dla rodziców

Porady dla rodziców
 

 

Przeczytaj co możesz zrobić  aby wspierać rozwój mowy dziecka:

 

Mów do dziecka prostym, łatwym językiem.

Mów wyraźnie i poprawnie – nie zdrabniaj i spieszczaj.

Czytaj dziecku książki, recytujcie wspólnie wierszyki, śpiewajcie piosenki.

Opowiadaj i komentuj to, co robicie.

Pokazuj palcem to o czym opowiadasz.

Wzbogacaj swoje komunikaty gestami i mimiką.

Pamiętaj o kontakcie wzrokowym z dzieckiem .

Mówiąc do dziecka zniż się pozycją/ postawą/ wysokością do poziomu, na którym jest dziecko.

Staraj się jak najbardziej

ograniczać korzystanie

ze smartfona, tabletu, telewizora.

Pamiętaj, że prawidłowe gryzienie i żucie tworzy bazę do mówienia. 

 

NIE udzielaj dziecku rad typu: „spokojnie, powoli” , „uspokój się”, „zacznij od początku”, „zatrzymaj się i zwolnij”, „nie jąkaj się tak”, „pomyśl o tym, co chcesz powiedzieć, zanim zaczniesz mówić”, „możesz to powiedzieć lepiej jeśli się postarasz”, „no, ale powiedz co to jest”, „mów, mów”.

 

Nie wypowiadaj się za dziecko, nie dopowiadaj słów za dziecko.

 

 

Bawcie się wspólnie w zabawy stymulujące wszechstronny, całościowy rozwój dziecka (dotykowe, ruchowe, muzyczne, plastyczne, słuchowe, ruchowe).

Tak wyglądają nasze zajęcia logopedyczne

Tak wyglądają nasze zajęcia logopedyczne

Zobacz zdjęcia w galerii

-kącik logopedyczny

10 zasad rozwijania mowy dziecka

10 zasad rozwijania mowy dziecka
       Rozwijanie mowy dziecka 
                   10 zasad

 

 

                                                       

Rozmawiaj z dzieckiem! Ono doświadcza świata dzięki temu, że do niego mówisz, pokazujesz mu ludzi, przedmioty i zjawiska!

 

Czytaj dziecku! Czytaj codziennie, modulując głos; czytaj z podziałem na role! Zwracaj uwagę na intonację i melodię!

 

Trudne, nowe słowa wypowiadaj wolniej – dzięki temu Twój maluch będzie miał więcej czasu na zapamiętanie, zanalizowanie i powtórzenie. Nie zapomnij o wyjaśnieniu nowego słowa!

 

Wyłącz telewizor, laptop, komputer. Zamiast tego spędź czas aktywnie ze swoim dzieckiem, budując prawdziwą więź, tworząc realną interakcję!

 

Opowiadaj historie: bajki, zmyślone historie. Jeśli nie jesteś kreatywny, opowiadaj o doświadczeniach z dnia minionego lub o planach na dzień następny.

 

Zwróć uwagę na jakość mówienia: nie zdrabniaj przesadnie wyrazów; to, że dziecko sepleni, wynika z braku obecności niektórych głosek w jego możliwościach artykulacyjnych. Bądź wzorem!

 

Mów poprawnie: odmieniaj końcówki, buduj zdania i pamiętaj o kulturze języka!

 

 

Śpiewaj! Szybko przyłączy się do Ciebie dziecko; nawet, jeśli jeszcze nie zna słów, będzie dopowiadało ostatnie sylaby lub wyrazy!

 

Przytulajcie się, bawcie się, śmiejcie się! Róbcie to wspólnie.

 

Odpowiadaj na pytania, które zadaje dziecko. Maluch dzięki Tobie poznaje świat!

 

 

 

A

 

 Marta Szydełko

 


   Godziny pracy:


   Poniedziałek- Czwartek

        9.30- 14.00    

 

 

Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.

 

 Zadania logopedy przedszkolnego:

 

  • prowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy dzieci
  • diagnozowanie logopedyczne oraz, odpowiednio do jego wyników, udzielanie pomocy logopedycznej dzieciom
  • prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej w zależności od rozpoznanych potrzeb;
  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem dziecka
  • wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.

 

Wczesna diagnoza i opieka logopedyczna pozwala na wychwycenie i korygowanie nieprawidłowości w zakresie budowy oraz sprawności aparatu artykulacyjnego, przyczyn występujących wad wymowy lub opóźnień rozwoju mowy w stosunku do obowiązującej normy. Często nie wystarcza samo dojrzewanie dziecka, aby istniejące problemy zniknęły. Przedłużające się wadliwe nawyki, prowadzą do utrwalania się wad wymowy i wtórnych problemów w postaci np. deformacji zgryzu, trudności w relacjach społecznych, niepowodzeń szkolnychW przypadku objęcia dziecka opieką logopedyczną rodzice są zobowiązani do systematycznej współpracy i codziennych ćwiczeń z dzieckiem w oparciu o zalecenia.

 

Zajęcia logopedyczne mają charakter grupowy (w grupach 3-osobowych). Po przeprowadzonych we wrześniu badaniach przesiewowych wyłaniane są dzieci wymagające specjalistycznej pomocy logopedycznej. Zajęcia logopedyczne prowadzone są w atrakcyjnej zabawowej formie, nie mogą trwać zbyt długo i dlatego też wymagają  stałego utrwalania prawidłowych nawyków,  aby mogły przynieść sukces. Rodzice - również ci, których dzieci nie uczęszczają na zajęcia logopedyczne -  mają możliwość  konsultacji z logopedą, który wyjaśni wszelkie wątpliwości dotyczące rozwoju mowy ich pociech, odpowie na pytania, pokaże jak ćwiczyć z dzieckiem w domu.

 

Kontakt : logopeda.m@wp.pl

Wyślij wiadomość

Wyślij do:
Twoje imię/nazwisko/pseudonim
Twój adres e-mail lub telefon
Przepisz kod z obrazka Przepisz kod z obrazka





Wiadomość musi mieć minimum 30 znaków
 
Ostatnio dodane zdjęciawięcej ...
Losowe zdjęcia z galeriiwięcej ...